Har ditt medlemskap avslutats?
Om du har tre obetalda medlemsavgifter i slutet av en månad, avslutas ditt medlemskap hos oss. Kom ihåg att betala din avgift i tid, så att du inte får ett avbrott i din medlemsperiod.
Oavsett varför ditt medlemskap har avslutats, är du försäkrad fram till och med din sista medlemsdag. Det betyder att du måste betala avgiften hela medlemstiden ut.
Om du inte betalar avgiften skickar vi ut betalningspåminnelser till dig. Om du trots det inte betalar skickar vi ärendet vidare till inkasso, vilket innebär ytterligare kostnader för dig.
Svårt att betala?
Om du har svårt att betala din avgift i tid kan du höra av dig till oss så hjälper vi till med en avbetalningsplan.
Här hittar du våra kontaktuppgifter.
Ansök om medlemskap på nytt
Om du ansöker senast månaden efter att ditt medlemskap avslutades har du möjlighet att fortsätta på din tidigare medlemsperiod.
Här ansöker du om nytt medlemskap i a-kassan.
Vill du inte längre vara medlem?
Om du inte vill vara medlem hos oss längre avslutar du medlemskapet genom att fylla i och skicka in ett formulär. Om du i stället slutar att betala dina medlemsavgifter, tar det tre månader innan medlemskapet upphör. Eftersom du är försäkrad under hela medlemstiden, måste du betala avgiften även för de tre sista månaderna.
Här avslutar du ditt medlemskap i a-kassan.