Tillgänglighetsredogörelse
Sekos a-kassa står bakom den här webbplatsen och vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Här kan du läsa hur sekosakassa.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och om webbplatsen har några kända tillgänglighetsproblem.
Hur tillgänglig är sekosakassa.se?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Längre ner på denna sida kan du läsa om innehåll som inte är helt tillgängligt.
Om du inte kan använda delar av webbplatsen
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Meddela oss om du behöver innehåll från sekosakassa.se som inte är tillgängligt för dig. Vi svarar vanligtvis inom två arbetsdagar.
Rapportera brister i tillgängligheten
Upptäcker du problem som inte finns redovisade på den här sidan, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan - meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Här kan du läsa mer om lag (2018:1937) om tillgänglighet till digital offentlig service.
Tillsyn
Det är Myndigheten för digital förvaltning (Digg) som ansvarar för tillsyn av lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Digg och påtala det.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Innehåll som inte är tillgängligt
Nedan beskriver vi innehåll som på ett eller annat sätt inte är helt tillgängligt.
Problem vid användning med nedsatt motorik
Följande innehåll kommer från externa tjänster och kan därmed innehålla brister i tillgänglighet:
- Inbäddade videoklipp från YouTube och Vimeo kan ha kontroller där klickmålen sitter så tätt eller är så små att de kan vara svåra att använda.
Så har vi testat
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av sekosakassa.se.
Senaste bedömningen gjordes den 19 mars 2025.
Redogörelsen uppdaterades senast den 19 mars 2025.
Senast uppdaterat: 3 april 2025